Philips 5000 series HR3030/00 Blender - Reviews

• Best Reviewed apr 2024
  • Test panel 8.5 apr 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 5000 series HR3030/00 Blender op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Louise80 17-04-2024

Handige keukengenoot

Smoothie Meester

Ik heb de HR3030 enkele weken mogen testen en het bevalt goed. Ingrediënten wordt moeiteloos glad geblend. Vanwege het dieet welke mijn gezin volgt, doen wij regelmatig de moeilijkere verwerken bestanddelen erdoor heen.
Ik heb de blender kunnen testen met voornamelijk cassave, gember en noten, maar ook met bevroren groenten, zoals pompoen.
Deze blender is geschikt voor de basis van sappen, smoothies en sauzen. Vanwege de cup afmeting, ideaal om in een keer een grote hoeveelheid erdoor heen te jagen. Robuust en stabiel in gebruik en gemakkelijk schoon te maken. Ik moet wel erbij vermelden dat het apparaat nogal lawaaierig is bij gebruik.

Pluspunten

• Smooth blending
  • Easy to use

Minpunten

• Luidruchtig
  • Heavy handling

Yanski 16-04-2024

Super fijne blender

Wat me meteen opviel, is de relatieve stilte van de motor, zonder dat dit ten koste gaat van de kracht. Smoothies en soepen worden binnen enkele seconden zijdezacht.

Deze blender is nog fijner dan de Philips blender die ik eerder in mijn bezit gehad heb en waar ik ook zeer tevreden over was.

Wat ik ook erg waardeer is de eenvoud van het ontwerp. Geen overbodige toeters en bellen, wat de blender extra gebruiksvriendelijk maakt. Het apparaat spreekt eigenlijk voor zich.

Bovendien is het schoonmaken van de blender een fluitje van een cent. Met slechts een paar onderdelen past hij gemakkelijk in de vaatwasser.

Al met al kan ik zeggen dat deze blender echt een aanrader is.

Pluspunten

• Stille blender
  • Snel en krachtig

GSur 15-04-2024

Philips 5000 series Blender: kwaliteit voor de prijs

Deze Philips 5000 series blender heb ik de afgelopen weken getest. De blender is makkelijk in gebruik, en ook de vormgeving is luxe en stevig / zwaar.

De blender heeft een inhoud van 2 liter, waarbij deze groot genoeg is voor het hele gezin bij met maken dranken / smoothies / Soepen / Sauzen. Ook de pootjes met zuignapjes zijn een slimme vinding om de blender stevig neer te zetten. De opening in het deksel is ook goed te gebruiken om ingredienten toe te voegen.

De 1200W motor van de blender is krachtig en niet te luid voor de prestaties die het levert. Smoothies en Milkshakes zijn glad en zonder stukjes, blokken ijs als "crushed ice", en ook noten klein gemalen.

De kunststof staaf die is meegeleverd is handig om te roeren, en raakt de messen niet tijdens het gebruik.

Verder is het apparaat goed uit elkaar te halen om te reinigen, eventueel ook in de vaatwasser.De Puls functie dient ook tegelijk als zelfreiniging functie en werkt verbazend goed.

De product vind ik een redelijke prijs / kwaliteit hebben, en daardoor een aanrader.

Pluspunten

• Krachtig en stil
  • Luxe en Simpel design
  • Stevige kwaliteit
  • 2L inhoud

Minpunten

• Glazen kan zwaar zijn
  • Bodem van de kan kan lekken

m***********@g******** 13-04-2024

Ik heb deze blender mogen testen.
Ik ben zeer content met het uiterlijk van deze blender.
De smoothies van bevroren fruit is geen obstakel voor deze blender. Ik heb nog nooit een smoothie zonder stukjes gemaakt., deze waren echt mooi glad.
Gladde sauzen, zonder stukjes gaat ook moeiteloos.
De blender staat erg stevig op je aanrecht mede door de kleine zuignapjes onder de blender.
De bijgeleverde "roerstaaf" , was mij eerst een raadsel, maar voor het omroeren in de smoothies, snapte ik de functie , je raakt op deze manier ook de messen niet.
Ik raad deze blender zeker aan voor het maken van snelle sauzen/ smoothies ( bevroren of vers)/ milkshakes ( aanrader!).

Marjan24 12-04-2024

Top product

De blender maalt alles tot een gladde structuur, in tegenstelling tot eerder gebruikte blenders. IK heb deze blender een paar weken mogen testen en ben er zeer blij mee. Dit is een blijvertje. Voor deze prijs verwacht ik kwaliteit en dat merk ik. Alles voelt stevig en degelijk aan. De grote glazen kan heeft veel inhoud en kan tegen een stootje. De blender heeft een krachtige motor, dat hoor je ook, maakt best veel geluid. Maalt (bevroren) fruit in no-time tot een lekkere smoothie. Dat is waar wij 'm vooral voor gebruiken. Dan heb je niet eens de hoogste 3e stand voor nodig, Ook handig voor soepen en sauzen. Werkt echt prima. Eenvoudig te bedienen en alles is makkelijk schoon te maken. Sopje erin en op pulseerstand. Ondanks dat 'ie vaatwasser bestendig is, wassen we onderdelen regelmatig ook even met de hand. Eenvoudig uit elkaar te halen. En de blender staat ook nog eens mooi op ons aanrecht met een mooie luxe uitstraling. Top product.

Pluspunten

• Krachtig
  • eenvoudige bediening
  • maalt alles tot gladde structuur
  • luxe uitstraling
  • grote kan

Minpunten

• hard geluid
  • kan is vrij zwaar

Snapplication 12-04-2024

Mooi krachrige blender

Ik heb deze mooi blender mogen testen. Dit is mijn ervaring.

De Philips 5000 Series Blender HR3030/00 is een absolute gamechanger in mijn keuken. Met zijn krachtige motor kan hij moeiteloos alle ingrediënten mixen, van bevroren fruit tot noten en groenten. Dankzij de verschillende snelheden en automatische programma's is het bereiden van smoothies, sauzen en soepen een fluitje van een cent.

Het strakke en moderne design staat prachtig op mijn aanrecht, en de eenvoudige bediening maakt het gebruiksgemak compleet. Plus, het schoonmaken is een fluitje van een cent dankzij de vaatwasserbestendige onderdelen.

Ik ben absoluut fan van deze blender en raad hem ten zeerste aan aan iedereen die op zoek is naar kwaliteit, prestatie en gemak in één apparaat.

Pluspunten

• Stevig
  • Aan te passen als veelzijdige keukenmachine

Minpunten

• Beker is van glas

Veldhuizen 12-04-2024

Erg fijne blender, vooral voor het maken van smoothies.

Ik heb de Philips Blender HR3030 mogen testen en ben behoorlijk tevreden, vooral bij het bereiden van smoothies. Het apparaat mixt snel fruit, ook als het bevroren is, zonder dat er extra water of melk toegevoegd hoeft te worden. Toch moet je soms even roeren als het gaat om grotere stukken bevroren fruit, zoals kersen, om ervoor te zorgen dat ze goed worden gemixt. Het pureren van groenten voor bijvoorbeeld een saus viel wat tegen, omdat deze aan de messen bleven kleven.

De blender is voorzien van zuignappen aan de onderkant die ervoor zorgen dat hij stabiel blijft staan tijdens gebruik, wat erg praktisch en veilig is. De verschillende snelheden zijn handig, hoewel het apparaat vrij veel lawaai maakt op de hogere standen. De grote glazen kom is ideaal voor het maken van grotere hoeveelheden in één keer, maar is wel aan de zware kant.

De meegeleverde handleiding liet te wensen over door zijn omvang en de soms overbodige informatie over niet bijgeleverde onderdelen. Gelukkig bood de link die je via de QR-code kon bereiken wel de nodige duidelijkheid.

Wat onderhoud betreft, is de blender makkelijk schoon te maken, wat erg prettig is. Zowel de messen als de glazen kan kunnen zonder problemen in de vaatwasser geplaatst worden, wat veel tijd bespaart.

Pluspunten

• Ook geschikt voor bevroren fruit
  • Onderhoudsvriendelijk

Minpunten

• Kan is erg zwaar
  • Minder geschikt voor groente
  • Onduidelijke handleiding

Mevrouw Ooievaar 12-04-2024

Een blijvertje

Wij hebben deze mooie blender een aantal weken mogen testen en ik ben aangenaam verrast. Voorheen gebruikten we nooit een blender maar wil nu niet meer zonder. We hebben thuis een moeilijke eter die vooral niet tegen stukjes in haar mond kan en deze blender maakt alles heel mooi glad, geen stukje te bekennen. Bevroren fruit moet je even aandrukken soms voordat de blender het oppakt maar daarvoor zit er een heel handig hulpmiddel bij. De kan is van glas, ik was eerst bang dat dat ontzettend kwetsbaar zou zijn maar het is goed stevig en heel makkelijk schoon te houden. Allerlei groente smoothies en fruits
smoothies hebben we ermee gemaakt en alles kwam er even glad uit, zonder dat je veel vloeistof toe hoeft te voegen. Echt een aanwinst voor in onze keuken. Het maakt wel wat lawaai maar dat vind ik echt niet storend.

Pluspunten

• lekker groot
  • diepvriesfuit gaat bijna moeiteloos

Minpunten

• onderste uit kan krijgen is soms lastig

DenamH0504 12-04-2024

Prima Blender voor deze prijs

Degelijke Blender, makkelijk te hanteren. De glazen kan is zeer degelijk, maar daardoor ook aan de zware kant. Smoothie maken met ijs, bevroren vruchten en yoghurt gaat ok, wel wat handigheid nodig door de meegeleverde roerstaaf te gebruiken, zodat alles weer goed verdeeld wordt in de blender. Daarna komt er een zeer romige smoothie uit. De zuignappen aan de onderzijde zorgen ervoor dat de blender niet van zijn plek komt, en dat is zeer handig met het bereiden van alle gerechten. Vrij makkelijk om schoon te maken, dat is heel fijn aangezien we de blender minimaal 2x per dag gebruiken. Prima kwaliteit en product voor deze prijs!

Pluspunten

• kwalitatief materiaal
  • sterke mesjes
  • krachtige blender
  • Geluidsniveau is acceptabel

Minpunten

• Handleiding mag wat uitgebreider
  • Bijbehorende App

Huisjefreesia 12-04-2024

Top blender.

Deze blender 2 weken mogen uittesten en waar ik eerst sceptisch was wat een blender aan meerwaarde had in onze keuken ben ik nu om. Met een gezin met 2 kleine kinderen is de blender erg fijn. Zo waren de babyhapjes zo glad gemaakt. Bevroren fruit hoeft niet eerst ontdooid te worden maar kan zo in de blender. Rauwe groentes zijn ook geen probleem. In een recept stond dat wij de wortel eerst moesten raspen maar dit hebben wij niet gedaan en de wortel was helemaal glad in de smoothie.
Met de zuignapjes aan de onderkant staat de blender erg stevig op het aanrecht, ook fijn met een peuter in huis die bij het aanrecht kan.
Met de 3 verschillende snelheden is alles wat je erin gooit binnen enkele seconden glad. Wel maakt de blender veel herrie, maar vonden wij niet hinderlijk.
Met de speciale schoonmaak stand is de blender met wat heet water en sop zo weer schoon. Ook kan je de messen er onderuit halen en onder de kraan afspoelen.
De kan is met zijn 1,5 liter ruim zat en zo hadden wij met 1 kan smoothie genoeg voor meerdere dagen.
De kan is wel zwaar omdat hij van glas is.
Philips bied een app aan waarin leuke recepten staan en fijne tips om de blender te gebruiken. Je kan ook zelf hierin je recepten plaatsen voor andere gebruikers.

Eindstand een zeer fijne blender voor extra gemak in de keuken.

Pluspunten

• Grote kan
  • Meerdere snelheden
  • Schoonmaak stand
  • Mixt alles glad.

Minpunten

• Maakt wel herrie
  • Zware kan

janpiet088 10-04-2024

zeer content

Ben zéér content met dit product makkelijk schoon te maken kan er alles in blende wat ik wil werkt snel en perfect

Jookje67@gmail.com 08-04-2024

Heerlijke smoothies in een handomdraai

Ik heb de Philips Blender HR3030 mogen testen en die is voor smoothies maken helemaal geweldig. Het schillen van bijv fruit duurt langer dan het blenden in de machine. Dat is minder dan 10 tellen klaar en dus ideaal. De zuignapjes onder de machine hebben een flinke kracht, waardoor de machine meteen vast staat op je aanrecht/keukentafel. Daarmee blijft ie heel stabiel staan, ook op de hoogste stand van het blenden. Je kunt high speed kiezrn voor hard fruit, groente, noten. Dan draai je de knop op de machine naar links toe. Of je kiest voor een wat rustigere stand om te blenden. Daarin heb je nog verschillende mogelijkheden qua snelheid, dus wil je eerst even de eerste noten bijvoorbeeld hakken en daarna fruit erbij en bijv (haver) melk of yoghurt, dan heb je die mogelijkheid middels de knop aan de voorzijde van de machine.

Er zit ook een staaf bij waarmee je tussentijds even wat door elkaar heen kan mengen wat je in de blender hebt zitten. Ik begreep het nut hiervan eerst niet echt, maar kwam er in gebruik achter dat het soms wel makkelijk is. Ik vind het overigens geen toegevoegde waarde.

De kom is overigens heel groot, dus voor een gezin met 4 of meer mensen is deze blender zeker een uitkomst.

Groenten blenden voor een saus, vind ik minder succesvol. Ik wilde een verse pasta saus maken, alleen de groenten zat vast in de messen en kreeg ik niet makkelijk los. Dus wat ik er in mee had gestapeld, werd niet meer gepureerd.

Daarmee concludeer ik dat ie niet geschikt is voor het bijv. fijn maken van prei, wortel en ook noten gaan niet echt goed.

De handleiding is simpel en wat onoverzichtelijk. Het is een groot papier dat je helemaal hebt uit te vouwen om het Nederlandse deel te kunnen lezen. Mocht je dit doen, dan heb je het papier ook steeds te draaien om naar de afbeeldingen te kunnen kijken. Mij lijkt het beter dat Philips er een boekje bij levert.
Pluspunt is wel dat je een qr code kunt scannen, zodat als je dat fijn vindt, de handleiding en wat recepten op je telefoon of tablet hebt staan.

Al met al een supermachine voor gladde fruitsmoothies en wat minder geschikt voor het blenden van noten en groenten.

Pluspunten

• Zuignapjes onder de behuizing
  • Ideaal voor gezinnen
  • Fruit blendt ie binnen 10 tellen helemaal glad.

Minpunten

• Groenten en noten fijn malen moeizaam

r**********@h********** 06-04-2024

Perfecte smoothies en milkshakes met bevroren fruit

Ik heb deze Philips Pro Blend Plus technology blender mogen testen.
De blender staat met zuignapjes echt stevig op het aanrecht en is gemakkelijk in gebruik. Met het dopje in de deksel meet je snel 10,20,30,40 of 50 ml af en met de stamper kun je het fruit b.v naar beneden duwen. Met 3 standen maalt hij perfect bevroren fruit en nootjes voor smoothies en milkshakes,ook zonder toevoegen van melk of water.
De pasta saus met room en spinazie is perfect groen zonder waarneembare stukjes spinazie.

De Pulse stand is de reinigingsstand waarmee je de kan en messen schoon krijgt,ideaal!
Natuurlijk kun je de messen ook los van de kan draaien en met de hand afwassen of in de vaatwasmachine reinigen.
Wel voorzichtig zijn want de glazen kan is best zwaar.

Pluspunten

• geschikt om bevroren fruit te malen.
  • maalt ijs
  • maalt noten

Minpunten

• glazen kan is zwaar
  • Maakt best veel lawaai.